FR/EM | [in process] How to eliminate the multiple "showpokepic"

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  #1  
11/05/2016
Predeterminado FR/EM | [in process] How to eliminate the multiple "showpokepic"
/*This is a very tiny thread with some simple occasional findings*/

We will not talk about ruby because hidebox works in this version (as some people said).

Many people used Andrea's Showpokepic Limit Editor 1.3.0.0, and it will eliminate the check to make you capable of showing more than 1 pokepic. The compatible byte changes by the tool as such:

Código:
FR: place 00 at 0x9D31E
EM: place 00 at 0xE2916
However, a big problem is that the script command hide box in FR and EM will simply do nothing:
Código:
ldr r1, [r0, #8]
add r1, #4
str r1, [r0, #8]
mov r0, #0
bx lr
Luckily, I've found a very nice special in FR which can eliminate the boxes and it's special 0x15A. So I will show you how to use it in FR at first:
Código:
#org @start
lock
faceplayer
showpokepic 1 1 1
showpokepic 2 15 1
msgbox @thisisastring 6
special 0x15A//call it twice as we used showpokepic twice
special 0x15A
release
end
#org @thisisastring
= Hello World.
Note: better to write 00 00 00 00 at 0xCADDE.
So here it is:


But for emerald it's not the case as the function doesn't exist. So I write a custom function:
Código:
.code 16
push {r4, r5, lr}
ldr r0, =0x80E2899
ldr r3, =0x80A921D
bl bx_r3
lsl r0, r0, #0x18
lsr r5, r0, #0x18
cmp r5, #0xFF
beq back
lsl r0, r5, #2
add r0, r0, r5
lsl r0, r0, #3
ldr r1, =0x3005E00
add r4, r0, r1
mov r1, #8
ldrsh r0, [r4, r1]
cmp r0, #0
blt back
cmp r0, #2
ble loc1
cmp r0, #3
beq loc2
b back

loc1:
mov r0, #0xC
ldrsh r1, [r4, r0]
lsl r0, r1, #4
add r0, r0, r1
lsl r0, r0, #2
ldr r1, =0x2020630
add r0, r0, r1
ldrb r1, [r4, #0xC]
ldr r3, =0x80B6071
bl bx_r3
ldrb r0, [r4, #0x12]
bl sub_new
mov r0, r5
ldr r3, =0x80A909D
bl bx_r3
b back

loc2:
ldrb r0, [r4, #0x12]
bl sub_new
mov r0, r5
ldr r3, =0x80A909D
bl bx_r3

back:
pop {r4, r5, pc}
.ltorg

sub_new:
push {r4, lr}
mov r4, r0
lsl r4, r4, #0x18
lsr r4, r4, #0x18
mov r0, r4
ldr r3, =0x80038A5
bl bx_r3
mov r0, r4
mov r1, #1
ldr r3, =0x8197DF9
bl bx_r3
mov r0, r4
ldr r3, =0x8003575
pop {r4, pc}
.ltorg

bx_r3: bx r3
Compile it and place it into free space.
Or use the binaries here:
Código:
30 B5 18 48 18 4B 00 F0 4F F8 00 06 05 0E FF 2D 27 D0 A8 00 40 19 C0 00 14 49 44 18 08 21 60 5E 00 28 1E DB 02 28 02 DD 03 28 13 D0 19 E0 0C 20 21 5E 08 01 40 18 80 00 0D 49 40 18 21 7B 0D 4B 00 F0 32 F8 A0 7C 00 F0 19 F8 28 1C 0A 4B 00 F0 2B F8 06 E0 A0 7C 00 F0 11 F8 28 1C 06 4B 00 F0 23 F8 30 BD 99 28 0E 08 1D 92 0A 08 00 5E 00 03 30 06 02 02 71 60 0B 08 9D 90 0A 08 10 B5 04 1C 24 06 24 0E 20 1C 05 4B 00 F0 0E F8 20 1C 01 21 03 4B 00 F0 09 F8 20 1C 02 4B 10 BD A5 38 00 08 F9 7D 19 08 75 35 00 08 18 47
So the script should be:
Código:
#org 0xF10000
lock
showpokepic 0x1 0x1 0x1
showpokepic 0x4 0xF 0x1
msgbox 0x81E8ACF 0x6 //a built-in string
callasm 0x8XXXXXX+1//call the inserted function, call it twice for there're 2 showpokepics
callasm 0x8XXXXXX+1
release
end
Credit: Andrea

Última edición por jiangzhengwenjz; 12/05/2016 a las 10:05
  #2  
02/08/2016
Predeterminado Respuesta: FR/EM | [in process] How to eliminate the multiple "showpokepic"
Wow!
Qué burrada! Me viene de perlas para mi hack!
Como es posible que esto lleve desde Mayo y nadie haya comentado?
Muy mal andamos.
Mis Diez! y REPU

Translate:
Just take ma money, this is awesome!
I'm using it now!
i rlly can't believe this wasn't feedbackt before!
My respect!
  #3  
02/08/2016
Predeterminado Respuesta: FR/EM | [in process] How to eliminate the multiple "showpokepic"
Dicho por ~ZENSAGE Ver mensaje
Wow!
Qué burrada! Me viene de perlas para mi hack!
Como es posible que esto lleve desde Mayo y nadie haya comentado?
Muy mal andamos.
Mis Diez! y REPU

Translate:
Just take ma money, this is awesome!
I'm using it now!
i rlly can't believe this wasn't feedbackt before!
My respect!
La verdad que tienes razón zensage, este es un buen aporte, de hecho un gran aporte, ya se me esta ocurriendo algo chulo en que ponerlo...

Por otra parte, al creador del post: agradezco tu aporte, tus temas siempre destacan, y lo mejor, es que eres muy bueno con el asm, mis respetos papú... (Escribiría en ingles pero soy un manco)
Salu2
♠$ubzer∅♠ on the Skype



♠Hacks que apoyo♠




  #4  
15/08/2016
Predeterminado Respuesta: FR/EM | [in process] How to eliminate the multiple "showpokepic"
No habia visto esto, la verdad que es un gran aporte, pero lo que mas me sorprende es que la rutina sea tan corta (En FR).

Eres un máquina, espero que traigas mas rutinas e investigaciones pronto ;D
  #5  
16/08/2016
Predeterminado Re: Respuesta: FR/EM | [in process] How to eliminate the multiple "showpokepic"
Dicho por Jo7a Ver mensaje
No habia visto esto, la verdad que es un gran aporte, pero lo que mas me sorprende es que la rutina sea tan corta (En FR).

Eres un máquina, espero que traigas mas rutinas e investigaciones pronto ;D
Thx, but I guess there won't be more recently, as I was stuck in the workaday world.
Gracias: Jo7a
  #6  
16/08/2016
Predeterminado Respuesta: FR/EM | [in process] How to eliminate the multiple "showpokepic"
Sería guay saber en qué orden se cierran, para por ejemplo cerrar el pokepic de la derecha y enseguida abrir otro (puede ser utilizado para distintas reacciones de los personajes, que cambie de normal a enojado, o lo que fuere)

Aunque honestamente estimo que se cierran en orden de creación.

CFK en Argentina, Fernández en BA y Flame en WaH!



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