FR | [In Process] Hacking the Trainer Card

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  #11  
04/05/2016
Predeterminado Respuesta: FR | [In Process] Hacking the Trainer Card
Muy bueno!!!
resulta muy interesante.
¿los pokemon que aparecen son los que tienes actualmente en tu equipo?
  #12  
05/05/2016
Predeterminado Respuesta: FR | [In Process] Hacking the Trainer Card
Dicho por jiangzhengwenjz Ver mensaje
What's it:


(Well, I still don't know which sub-forum to post this kind of stuff in, because it's neither script & ASM nor a tutorial. Therefore, I post it here)

This hack is made with C, and the source code can be found here:
https://github.com/jiangzhengwenjz/T-card

This piece of code is for further research so I listed many unmodified functions in the ROM and you can find them in bpre.ld(offsets) and funcs.h(types).

Note: This piece of code can only be used in research, so don't use it in your hack, because it's BUGGY.

The bug I found is that the strings on the back of the card won't be shown at the first time, but the function at 0x808B3C4 is called, which calls 0x8089E40 so I really have no idea of this issue. Apparently it's caused by the Pokémon string, but how to fix it without deleting this string?

How to use: (Be sure to have devkitarm & GNU make installed)

1. Make these byte changes
8A028: 9A
8A144: 98
3CD930: 45
3CD932: 57
3CD934: 5C

2. Create an empty folder called build and change the insert offset in linker.lsc.

3. Open the cmd prompt (or cygwin) and type in make.

4. Insert main.bin at the offset assigned in step2.

5. Change the pointers at the following offsets:
3A7360: pointer to offset of inserting main.bin + 0x71.
3CD914: pointer to offset of inserting main.bin + 0x6F1.
Example: I insert main.bin at 0x800000 so I write 71 00 80 08 and F1 06 80 08.


Credits: Knizz, Coranac


Muchas gracias siempre con estos grandiosos post, por cierto aqui le dejo una imagen de mi team:

  #13  
07/12/2016
Predeterminado Re: FR | [In Process] Hacking the Trainer Card
Excelente aporte!

Sería bueno que hicieras uno donde se muestren 16 medallas en vez de 8. Creo que sería genial para aquellos que quieran hacer hacks con 16 Gym ya que el Fire Red trae tambien las medallas de Hoen en el offset 0x3CD3A0 aparte de las de Kanto.

Saludos!

Max.
  #14  
07/12/2016
Predeterminado Re: FR | [In Process] Hacking the Trainer Card
Dicho por CompuMax Ver mensaje
Excelente aporte!

Sería bueno que hicieras uno donde se muestren 16 medallas en vez de 8. Creo que sería genial para aquellos que quieran hacer hacks con 16 Gym ya que el Fire Red trae tambien las medallas de Hoen en el offset 0x3CD3A0 aparte de las de Kanto.

Saludos!

Max.
Yes, actually it's very simple and we just need to hack the badge drawing function. However I'm too lazy to make sprites for the new medals at that time, lol
  #15  
07/12/2016
Predeterminado Re: FR | [In Process] Hacking the Trainer Card
Dicho por jiangzhengwenjz Ver mensaje
Yes, actually it's very simple and we just need to hack the badge drawing function. However I'm too lazy to make sprites for the new medals at that time, lol
No hace falta hacer los sprites de las nuevas medallas. Como ya mencioné, ya vienen en la ROM las medallas de Kanto en el offset 0x3CD5E8 y las de Hoen en el offset 0x3CD3A0.

  #16  
07/12/2016
Predeterminado Re: FR | [In Process] Hacking the Trainer Card
Dicho por CompuMax Ver mensaje
No hace falta hacer los sprites de las nuevas medallas. Como ya mencioné, ya vienen en la ROM las medallas de Kanto en el offset 0x3CD5E8 y las de Hoen en el offset 0x3CD3A0.

Yes, but at that time I didn't know it.
  #17  
07/12/2016
Predeterminado Re: FR | [In Process] Hacking the Trainer Card
Dicho por jiangzhengwenjz Ver mensaje
Yes, but at that time I didn't know it.
Ah ok.



Estaré pendiente del post por si te animas y consigues hackear la función de dibujado de las medallas.

Suerte y gracias por todo!
  #18  
07/12/2016
Predeterminado Respuesta: FR | [In Process] Hacking the Trainer Card
I have a problem in step 3:


Can you help me?
Mi equipo Pokémon Sol (animando sprites...)

Respuesta

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